Cukier w codziennej diecie

A A A

Dietetycy są poważnie zaniepokojeni, gdyż z ich obserwacji wynika, że rok rocznie zjadamy 50-70 kg cukru. Przez to przekraczamy w znaczący sposób zapotrzebowanie naszego organizmu na ten składnik. Niestety cukier jest ukryty praktycznie we wszystkim, co jemy. Aby nie przekraczać dziennej normy zapotrzebowania naszego organizmu na cukier, nie powinniśmy sięgać po niego więcej niż 5 łyżeczek.

Strona 3 z 4

Słodziki naturalne i sztuczne

Słodziki dzieli się na dwa rodzaje – naturalne oraz sztuczne. Te pierwsze pozyskiwane są z owoców egzotycznych, a także z kłącza perzu, brzozy czy śliwy. Kryją się one pod takimi nazwami jak: taumatyna (E-957), mannitol, sorbitol, ksylitol. Spożywanie ich w nadmiarze, może zakończyć się biegunką. Te drugie wynaleziono w 1878 roku. Wtedy odkryto sacharynę, która okazała się 500 razy słodsza niż cukier, przy wartości kalorycznej równej 0. Odtąd jest dodawana do takich produktów jak: środki wspomagające odchudzanie oraz w produktach dla cukrzyków. Równie popularny jest aspartam znajdujący się w: cukierkach, deserach, batonach dla sportowców, niektórych gumach do żucia oraz napojach light.

Skomentuj lub zadaj pytanie!

*